HOUSE OF KROHN
HOUSE OF KROHN
«HONEY, I’M FINALLY HOME!»
House of Krohn – etablert 2023 av Krohnark
I 2018 utarbeidet vi en langsiktig strategi for hvordan vi skulle utvikle Krohnark videre. Vi har alltid hatt et ønske om å være mer enn et interiørarkitektfirma, og for å få til det måtte vi ned på gateplan, og skape et eget «Krohn-hus».
I april 2022 signerte vi 1100 m2 i Thorvald Meyers gate 7 med Ragde Eiendom. Derfra bygget vi om på rekordtid, og på under et år hadde vi skapt «House of Krohn» et hybridlokale bestående av kontor, showroom, butikk og café.
Hos House of Krohn skal man kunne ha alt fra større arrangementer, eller komme innom for å ta en arbeidsøkt.
Vi har åpnet for ekstern booking, og har i tillegg engasjert en «House Mama» som ivaretar de som leier hos oss.
Det langsiktige målet er å utarbeide en «membership club», slik at House of Krohn blir et levende samlingspunkt for design, men alle fag og nisjer er selvsagt velkommen til oss.
House of Krohn er et levende sted man ikke ønsker å dra hjem fra. Vi har en ambisjon om at huset skal styles om etter sesong med skiftende kunst og interiør, slik at man alltid ser noe nytt når man er innom. Grunnpaletten er lys og optimistisk, «skandinavisk-eklektisk», med humoristiske innslag. Det var viktig for oss å skape et hjem for Krohnark i vår egen stil, som kan inspirere, og er bestandig i en tid som er stadig mer skiftende.
Les mer under bilder.
OPPDRAGSGIVER: Krohnark
FOTOGRAF: Dag Sandven
OMFANG: Kontordesign / konseptutvikling av hybrid space
ÅR: 2023
LOUNGE
Vi har in-house galleri i regi av Heine Larsen, der all kunst er til salgs.
KAFFEBAR
FOKUSROM
Den store baren er lokalets samlingspunkt. Der serveres lunsj og bakevarer, og på fredager gjerne litt bobler og øl fra egen tappekran. I tillegg består huset av en stor tegnesal som er Krohnarks eksklusive areal, materialrom, vårt eget «Speakers Corner» som er husets møteromsenter, showroom/café, og øvrige kontorer.
“Vi synes det er gammeldags å ha et kontor som åpner klokken 09:00 og stenger 17:00. Vi har lyst til å dele dette bygget med flere, og ønsker å åpne opp og invitere folk inn. Vi har kokker som lager mat, vi har pop-up- events, og inhouse galleri. Her har vi leietagere innenfor reklame, fashion, møbler og 3D, i tillegg til showroom og butikk.
Det er grønt å dele og åpne opp. Det skal være aktivitet. Vi vil at folk skal ha eventer, foredrag og møter, spise og drikke – ja bruke disse lokalene.”
– Heidi Krohn Olsen, CEO i Krohnark
KROHNARKS TEGNESTUA
MATERIALROM
GLAM ROOM
Et uvanlig grep i kontorsammenheng er vår egen lille spa-avdeling, et «Glam-Room» med egen steamdusj.
Dette som en gest til våre ansatte og leietagere, men rommet kan for eksempel også brukes til sminke og foto shoots som vi allerede har hatt på huset.