Vi har en holistisk tilnærming til alle våre prosjekter. Ved utarbeidelsen av et interiørkonsept er det vel så viktig å formidle en forestilling eller en spesifikk følelse til brukerne, og vi mener grafikk og logo er prikken over i'en for å kunne uttrykke egenskapene, imaget eller historien våre kunder ønsker å formidle.

Marketing is no longer just about the stuff you make... It’s about the story you tell.
— Seth Godin
Omgivelser som får deg til å glemme tid og sted.
 

Youngskvartalet huset i 1957 friluftsrestauranten "Skillingen". Den historien ønsket vi å ta med oss i utformingen av det nye konseptet. Bakgårdens fugler har landet i interiøret, og møter der den moderne tid. Et helhetlig konsept som kan gjenspeiles i bygget gjennom farger, materialer, grafikk og utsmykking. 

Illustrasjon fasade

FASADE

Den utvendige skiltingen skal være gjennomgående i kvartalene Youngs gate / Torggata.  

 Illustrasjon skilting

Illustrasjon skilting

SKILTING

Gjennomgående leietagerskilt med egen piktogramserie i alle etasjer, samt i felleskantine.

 Illustrasjon folie

Illustrasjon folie

 
 Motiv fondvegg i kantine. Tilrettelagt for midtplassert neonlys med teksten "bird is the word".

Motiv fondvegg i kantine. Tilrettelagt for midtplassert neonlys med teksten "bird is the word".

170905_Dør kantine materiale web.jpg

FOLIE

Gjenspeiler konseptet - med fokus på historie og fuglenes møte med den moderne tid .

 Konseptskisse

Konseptskisse

KONSEPTSKISSE - Ragdelinja viderutviklet i interiør. 

 

Ragdelinja er tenkt som en designmanual for alle Ragde sine kjøpesentre, bestående av en basepalett for materialer, spesialinnredning og grafisk uttrykk. Konseptet har som utgangspunkt å skape en gjennomgående identitet samtidig som hvert senter skal utformes individuelt i tråd med dets arkitektoniske kvaliteter.

 

 Ilustrasjon - Kiellands hus

Ilustrasjon - Kiellands hus

 

KIELLANDS HUS

Fra det frodige grønne - til det taktile mørket. Konseptet er basert på de gamle omgivelsene og historien bak området rundt Alexander Kiellands-plass, sammen med nåtidens fasiliteter.

"Ragdelinja"dannet grunnlaget for designuttrykket til Kiellands Hus når det skulle gjennom en rehabilitering.

 Illustrasjon utforming fasade

Illustrasjon utforming fasade

 Egen piktogramserie

Egen piktogramserie

 

 Illustrasjon grafikk returpunkt

Illustrasjon grafikk returpunkt

 Skisse volumskonsept

Skisse volumskonsept

TORSHOV TORG

Det foreslås en enkel oppgradering av inngangspartiet som følger av Ragdes konseptlinje.

Deler av interiøret beholdes, men suppleres med nye materialer og elementer for å skape riktig uttrykk.

 Illustrasjon forslag ny fasade

Illustrasjon forslag ny fasade

 Illustrasjon oppgradering Torshov Torg

Illustrasjon oppgradering Torshov Torg

 
 Konseptskisse

Konseptskisse

TREKANTEN KJØPESENTER

Enkle grep ble foreslått for å oppgradere senterets fasader for å gjør det mer attraktivt for besøkende.

Det individuelle konseptet spiller på det frodige og grønne, og skal fremstå som en lun og innbydende hage - året rundt. 

For å skape et helhetlig uttrykk foreslo vi å trekke konseptet vider inn i personalrom og P-hus.

 
 Illustrasjon nytt uttrykk trapper

Illustrasjon nytt uttrykk trapper

 Illustrasjon kledning heissjakt

Illustrasjon kledning heissjakt

 Illustrasjon grafikk P-hus

Illustrasjon grafikk P-hus


En felles identitet som gjør Ragde sine kjøpesentre enkle å kjenne igjen.

WHERE'S FRANK

Kaffebar og kantine i Lysaker Torg 15.

 Foto: 

Foto: 

150817_Kunstvegg inngang LT15 frank.jpg

 

KONSEPT

Henter inspirasjon fra Sin City`s sort hvitt grafikk med en humoristisk vri.

 

INVITASJON

For åpningen av kantinen ble det utarbeidet invitasjoner med utseende og størrelse som spillkort. 

170322_Plakat_Alt_1_forside liten.jpg
170322_Plakat_Alt_1_bakside liten.jpg
 
Brandning wheres frank.jpg

LOGO

Selve kaffebaren bærer navnet Where`s Frank. Her ble det utarbeidet en stilisert og moderne logo i stil med konseptet for bygget. 

 

Ved å kombinere smaker fra hele verden med sine egne røtter i Blackfoot folket, har de norsk-amerikanske gründerne bak Wild Fire utarbeidet et nytt og spennende krydder- og sausemerke.

Konseptet bak Wild Fire er basert på den ur-amerikanske tradisjonen Potluck, som er det ur-amerikanske betegnelsen for spleisefest. Hjemmelagde matretter ble medbragt av gjestene i rikt dekorerte boller og vevde nett, med et personlig mønster. 

 

 

OPPDRAGSGIVER: Wild Fire Foods

FOTOGRAF: Marte Garmann

OMFANG: Grafisk profil og emballasjedesign

ÅR: 2016

unspecified 5 - redigert.jpg
 

For å gjenspeile tradisjonen om Potluck, har de forskjellige emballasjene fått hvert sitt unike design, både på flasken og selve esken. Tanken bak den dekorerte emballasjen er at de i seg selv skal fungere som en gaveinnpakning; et grep som henter igjen ideen om å bringe en gave til matbordet.

Potluck - Food provided for an unexpected or uninvited guest, the luck of the pot
unspecified 7 - redigert.jpg
 

Det var et ønske at emballasjen skulle reflektere de rike og spennende smakene i produktene. Mønsteret på esken består derfor både av print og preg, for å understreke den sanselige opplevelsen av et Wild Fire produkt. Fargene på utsiden av esken er duse jordfarger, men i det esken åpnes får man en fargerik opplevelse, som også tas igjen på selve flaskeetikettene.