tekst

 

Oppdragsgiver: Wild Fire

Fotograf: Marte Garmann

Omfang: Grafisk profil og emballasjedesign

År: 2016

 

Ved å kombinere smaker fra hele verden med sine egne røtter i Blackfoot folket, har de norsk-amerikanske gründerne bak Wild Fire utarbeidet et nytt og spennende krydder- og sausemerke.

Konseptet bak Wild Fire er basert på den ur-amerikanske tradisjonen Potluck, som er det ur-amerikanske betegnelsen for spleisefest. Hjemmelagde matretter ble medbragt av gjestene i rikt dekorerte boller og vevde nett, med et personlig mønster. 

 

Food provided for an unexpected or uninvited guest, the luck of the pot
— Putlock

For å gjenspeile tradisjonen om Potluck, har de forskjellige emballasjene fått hvert sitt unike design, både på flasken og selve esken. Tanken bak den dekorerte emballasjen er at de i seg selv skal fungere som en gaveinnpakning; et grep som henter igjen ideen om å bringe en gave til matbordet.

Det var også et ønske at emballasjen skulle reflektere de rike og spennende smakene i produktene. Mønsteret på esken består derfor både av print og preg, for å understreke den sanselige opplevelsen av et Wild Fire produkt. Fargene på utsiden av esken er duse jordfarger, men i det esken åpnes får man en fargerik opplevelse, som også tas igjen på selve flaskeetikettene.

Alle veldig hvite.jpg
 
 
 
 
_PC193511 - redigert.jpg
 
FORSLAG VISITKORT OG REKVISITA

FORSLAG VISITKORT OG REKVISITA

 
Alle veldig hvite.jpg