Vi har en holistisk tilnærming til alle våre prosjekter. Ved utarbeidelsen av et interiørkonsept er det vel så viktig å formidle en forestilling eller en spesifikk følelse til brukerne, og vi mener grafikk og logo er prikken over i'en for å kunne uttrykke egenskapene, imaget eller historien våre kunder ønsker å formidle.

Marketing is no longer just about the stuff you make... It’s about the story you tell.
— Seth Godin

Ved å kombinere smaker fra hele verden med sine egne røtter i Blackfoot folket, har de norsk-amerikanske gründerne bak Wild Fire utarbeidet et nytt og spennende krydder- og sausemerke.

Konseptet bak Wild Fire er basert på den ur-amerikanske tradisjonen Potluck, som er det ur-amerikanske betegnelsen for spleisefest. Hjemmelagde matretter ble medbragt av gjestene i rikt dekorerte boller og vevde nett, med et personlig mønster. 

 

 

OPPDRAGSGIVER: Wild Fire

FOTOGRAF: Marte Garmann

OMFANG: Grafisk profil og emballasjedesign

ÅR: 2016

unspecified 5 - redigert.jpg
 

For å gjenspeile tradisjonen om Potluck, har de forskjellige emballasjene fått hvert sitt unike design, både på flasken og selve esken. Tanken bak den dekorerte emballasjen er at de i seg selv skal fungere som en gaveinnpakning; et grep som henter igjen ideen om å bringe en gave til matbordet.

Potluck - Food provided for an unexpected or uninvited guest, the luck of the pot
unspecified 7 - redigert.jpg
 

Det var et ønske at emballasjen skulle reflektere de rike og spennende smakene i produktene. Mønsteret på esken består derfor både av print og preg, for å understreke den sanselige opplevelsen av et Wild Fire produkt. Fargene på utsiden av esken er duse jordfarger, men i det esken åpnes får man en fargerik opplevelse, som også tas igjen på selve flaskeetikettene.